Nacionalni park Sutjeska – dragulj Bosne

Why do we go away? So that you can come back. So that you can see the place you came from with new eyes and extra colors. And the people there see you differently, too. Coming back to where you started is not the same as never leaving.“― Terry Pratchett

Posljednje dvije godine svaki odmor u Bosni podrazumijeva bar dva dana u Nacionalnom parku Sutjeska sa roditeljima i bratom. Ovaj nacionalni park mi je jedan od najdražih u našoj predivnoj BiH. Beskrajno more bogatih zelenih šuma, bijeli historijski spomenik, najljepše planine Zelengora, Maglić, Trnovačko jezero, rijeka Tara, mir i tišina su samo djelić ovog predivnog parka prirode kojem se uvijek rado i iznova vraćam. Park je iz godine u godinu sve popularniji, pogotovo otkad je poceo OK fest.

Ponude uvijek kupujem preko bosanskog web sajta Citydeal.ba jer mi je to najlakši način da se organizujem obzirom da kratko ostajem i da se ne želim previše smarati organizacijom puta ili placati vise nego potrebno.

Spomenik palim borcima u bitci za Sutjesku…

DVODNEVNI RAFTING NA RIJECI TARI

U junu 2017-te godine sam kupila vaučere za dva noćenja u kampu Highlander sa raftingom na rijeci Tari. Rijeka Tara se smatra draguljom Evrope zbog svoje prelijepe tirkizno-plave boje, najdubljeg kanjona u Evropi i adrenalinskog raftinga koji nudi. Da malo ponovimo nasu geografiju, rijeka Tara zajedno sa rijekom Pivom čini rijeku Drinu i nalazi se između
planina Bjelasice, Sinjajevine, Ljubišnje i Durmitora.

Nažalost kiša je padala većinu vremena i naglo je zahladilo, ali i takav odmor je imao svojih čari jer smo uživali u divnim zvucima kiše, pucketanju logorske vatre, svježem zraku i najukusnoj bosanskoj hrani ispod saca. Kamp je bio pun gostiju iz Srbije, Makedonije, Njemačke i Bosne. A i rafting na kisi i hladnoci je imao svojih cari i lijepo smo se proveli.

Kišni rafting na prelijepoj rijeci Tari…

NOCENJE U HOTELU SUTJESKA SA IZLETOM NA TRNOVACKO JEZERO

Nakon ne baš udobnog iskustva sa kampom, 2018-te sam odlučila da ipak izaberem nešto malo komotnije. Ovaj put smo se odlučili za hotel Mladost na Sutjeskoj i na izlet do Trnovačkog jezera. Opet sam išla preko Citydeal.ba i uzela kupon za dvije noći sa hranom i uključenim izletom na Trnovacko jezero. Ne postoje riječi kojima bih mogla opisati svu ljepotu koju sam vidjela taj dan. Ne postoje riječi da opišem taj osjećaj divlje predivne prirode koja vas okružuje i mira koji u isto vrijeme osjecate.

Taj dan smo krenuli oko 8h ujutro iz hotela. Oko 9h smo stigli na Prijevoj odakle smo dalje trebali pješice hodati. Iako je prvobitni plan bio da idemo do Trnovačkog jezera na kraju smo se dogovorili da ćemo se prvo popeti na Maglić, pa onda sići drugim putem do jezera. Taj dan mi je ostao u najdražem sjećanju, planine gdje god pogled seže, zelenilo, čista netaknuta priroda, prelijepo srcoliko modro jezero okruženo šumom i planinskim vrhovima. Osjećaj mira i spokoja i duboke konekcije sa Majkom Prirodom.

Krajnje je vrijeme da ponovo vratimo kulturu savjesnog planinarenja, kulturu zivljenja u skladu sa prirodom, kulturu zdravlja i uspostavljanja veze sa ljepotama koje nasa zemlja posjeduje. Planinarenje nije bezvezno hodanje i znojenje po neugodnim terenima. Planinarenje je zdrav nacin zivota, razmisljanja, vracanje korijenima, vrijeme za preispitivanje. U planinarenju nema zurbe, svaki zvuk cujete, pjev ptica, hujanje vjetra, posmatrate oblake, predjele i razmisljate kako ste malesni u tom velikom prostranstvu.

Spuštanje do Trnovačkog jezera sa Maglića….